OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/

OFF AIR

Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve”

4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens

 


 

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/

Kenéz Pista barátom egy Nagy Agy a zenében - mindenfajta zenében. A szakmában jól ismerik a nevét. Más rádióban is dolgoztunk m
ár együtt. A Civilben másfél éve csináltuk az éjszakai zenei Blueseum-ot, amit a vezetés most egy időre felfüggesztett. A műsor sorsa bizonytalan. Azóta telefonon és mail-ben tartjuk a kapcsolatot, a téma zömében a zene, így születnek a "képzeletbeli beszélgetések".


ARTWOODS

Az Art Wood Combo 1958-ban alakult, a névadó, az énekes Ronnie Wood, a későbbi Faces, Jeff Beck Group, Santa Barbara Machine Head, Rolling Stones muzsikus testvére. Jim Willis gitározott, Reg Squires bőgőzött, 'Reg' Dunnage dobolt.

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/
Az első ismert zenész 1962 márciusában került a zenekarba – Charles Robert 'Charlie' Watts, a későbbi Stones dobos 1963-ban érkezett Derek Griffiths gitáros, John Douglas 'Jon' Lord (Bill Ashton Combo) billentyűs és visszatért Dunnage. Don Wilson (Ő volt a basszusgitáros) Quartet néven esküvőkön és teniszklubbeli táncesteken játszottak – oda illő zenét, Red Bludd's Bluesicians néven pedig kis klubokban rhythm and bluest. A Red Bludd Don Wilson művészneve volt.


1964 elején érkezett Malcolm 'Mac' Pool (Roadrunners) basszusgitáros, nevüket The Great Organ-ised-re változtatták.



Nyáron csatlakozott hozzájuk John Ronald 'Mitch' Mitchell dobos, aki szeptemberben Georgie Fame-hez, majd Jimi Hendrix-hez csatlakozott. Őt pedig Keith 'Keef' Hartley pótolta. Aki abból a Rory Storm And The Hurricanes-ből jött, ahol korábban Ringo Starr is megfordult.

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/
Első kislemezeik hallgathatók, elsősorban Lord és néha Griffith jóvoltából. S jobb, ha Wood nem énekel. Nagylemezük (Art Gallery) erénye, hogy egységes, nincsenek kiugró darabok illetve tingli-tanglik, ugyanakkor ez a hibája is, unalmas, mert egyformák a számok.
Világossá vált, hogy az amerikai rhtyhm and blues soul-os, néha jazz-es vonalát követik. Csapda is, mert innen nehéz továbblépni, fejlődni.


1967. áprilisi What Shall I Do/In The Deep End kislemezük és Jazz In Jeans négyszámos EP-jük mutatja, a csapda bezárult. Jó érzékkel nyúltak Nancy Sinatra slágeréhez, a These Boots Are Made For Walking-hoz. Griffiths és Lord varázsol (!) Taste Of Honey-ban. Ügyes dolgok hallhatók az Our Man Flint-ben. Lord szerzeménye, a Routine gyenge.



Az Artwoods jó példa arra, hogy nem elég négy jó muzsikus, valakinek meg kell határozni az irányt. S az Artwoods-nál ez hiányzott.


A feloszlás után Derek Griffith a Mike Cotton Sound-ban és a Satisfaction-ban, Malcolm Pool a Colosseum-ban, Art Wood a Quiet Melon-ban (Rod Stewart, Ronnie Lane, Kim Gardner, Ian MacLagan, Kenny Jones)  játszott. Lord megalakította a Santa Barbara Machine Head–et. John Twink Adler (In Crow, Tomorrow, mindkettőben Steve Howe, a későbbi Yes-tag gitározott) dobossal, Kim Gardner basszusgitárossal és Ron Wood gitárossal. Utóbbi kettő egymás mellett lakott, így aztán a zenei pályára is együtt léptek. (Thunderbirds, majd csak röviden Birds, Creation) Lord besegített Ritchie Blackmore-ral, Ian Paice-szal és Chas Hodges-szal, Ian MacLagan-nel Boz Burrell (a későbbi King Crimson basszusgitáros/énekes) 1968-as felvételein.

 

 

 

MARIANNE FAITHFULL

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/


Glynn Faithfull brit katonatiszt és Eva Erisso osztrák-magyar származású bárónő gyermeke egy nagyon érdekes, szerethető ember, énekesnő-színésznő. Tradicionális darabok és slágerek előadásával vált (méltán) híressé.
(Portland Town, House Of The Rising Sun, Scarborough Fair, Blowin' In The Wind,  Sister Morphine, As Tears Go By, Yesterday, Hang On To A Dream, It's All Over Now, Baby Blue, Ruby Tuesday)

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/

Azon kevesek egyike, aki hangjával, előadásmódjával hozzá tudott tenni az eredeti  számokhoz.

A hatvanas években erősen kötődött a Rolling Stones-hoz, később  is megtalálta azokat a muzsikusokat, akikkel jól tudott együtt dolgozni,  néhány kompozíciójuknak új értelmezést adott. 

 (Jon Mark, akik John Mayall-al és Johnny Almond-dal is zenélt. Nick Cave)

 

Mint filmszínésznő dolgozott Jean-Luc Godard-dal, Alain Delon-nal,  Szabó László-val, Orson Welles-szel, Oliver Reed-el, Jude Law, Sean Bean-nel.

Sam Garbarski pazar, 2007-es Irina Palm  című filmbeli alakításával beírta magát a film nagyjai közé is.

 

Ha párhuzamba állítjuk Joe Cocker-ral, meg kell állapítanunk, hogy mennyivel jobban gazdálkodott a tehetségével.

A beat korszakban kiváló érzékkel választotta ki azokat a slágereket, amik illettek hozzá és megtalálta a helyét a médiában.
Cocker „átaludta” a hatvanas évek közepét, megelégedett a klubokban, amerikai katonai bázisokon kapott elismerésekkel.

 

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/

 

 

 

 

NASHVILLE TEENS

OFF AIR - Egy megszűnt műsor képzeletbeli „beszélgetéseinek", képzeletbeli  „jegyzőkönyve” - 4. rész: Artwoods - Marianne Faithfull - Nashville Teens - írta: Murányi György, „Tilos az A” Webmagazin, Tatabánya, http://www.tilos-az-a.hu/

 




Az egyik első angol zenekar, aki ellátogatott Magyarországra a Nashville Teens volt.

Ha több nem is, egy név biztos megmaradt az emlékezetünkben, Rév Fülöpé, angolosan Ray Phillipsé – az énekesé.

Sokaknak ez jelentette az első találkozást az igazi beat zenével. 

A feldolgozásaik lettek sikeresek (pl. Tobacco Road) és egy szentimentális gyöngyszem! – a Little Bird.

 

 

 


Sok, később komoly karriert befutott muzsikus is megfordult a zenekarban: John Hawken (Renaissance), Barry Jenkins (New Animals), Colin Pattenden (Manfred Mann’s Earthband) és Trevor Williams (Audience).

 

 

 

Ugrás az 1.2. - 3. részhez -->
Ha könyv formájában is szívesen olvasnál a rockzene történetéről, akkor csatlakozz te is a facebookon a "Blueseum - szubjektív rock történet" című könyv megjelenéséért  létrehozott nyilvános csoporthoz!
 
Kövesd a Blueseumot a facebookon is!

 

Grafikai szerkesztés: P. Horváth Zsuzsi