Kedves Névrokonom, Gyuri!
Lehet, hogy személyesen is találkoztunk, a hetvenes években én is árultam lemezt a Múzeum körúton, aztán pedig hetente jártam be boltos cimboráimhoz (Dob u., Nagy Ignác u., Szt. István krt., Magyar u.,Liliom u., Bacsó B.u., József u.) majd pedig nekem is volt boltom.
Visszatérve Mayall-hoz. Nagyra tartom az Öreget, mert sokat tett a blues elfogadtatásáért,
de véleményem szerint sem hangja, sem pedig hangszeres tudása nem felelt meg a követelményeknek, amiket úgy 1967-68 táján a fiatalok felállítottak. Elég, ha csak a 15-16 éves Winwood játékához, a Ten Years After első lemezén található Help Me-hez, a Savoy Brown 1966-os kislemezeihez hasonlítod. Utóbbit valószínűleg Ő is jól ismerhette, mert Mike Veron volt az Ő producere is és ugyanabban a stúdióban vették fel, ahol az Ő anyagait is.
Azt a hatalmas minőségi ugrást, ami 1967-ben indult (és 1974-ig tartott) kevesen tudták megugrani, Alvin Lee, Jeff Beck, a Led Zeppelin, a Jethro Tull, a King Crimson, az ELP (stb,stb) megjelenése átrendezte a zenei életet, zseniális előadók csak egy lemezt tudtak kiadni (Arzachel, Bodkin, Czar, Dark), mert a hatalmas felhozatal elsöpört mindent. S még nem is volt szó a német zenei invázióról,
ami "zárójelbe tette" az angolszászokat is! Aki mögött nem nagy kiadó állt (Decca, Islands, Atlantic, EMI, Philips) az csekély kivétellel elvérzett.
Most, hogy írom a könyvemet, kicsit belemerültem a dologba, jobban kijönnek azok a finomságok, amik az elmúlt 40 éves, őrületes zenegyűjtésben nem tűntek fel. Időnként keményen fogalmazok, mert tudom, hogy majd egy lektor még finomítani fog a szövegen. Amennyiben módod van, hallgasd a net-en a műsoraimat. (
www.civilradio.hu) - biztos több lesz az azonosság, mint John Mayall megítéléseben levő különbség.
Murányi Gyuri